Sabtu, 26 Julai 2008

Cabaran Yang Saya Lalui Semasa Saya Sedang Belajar Menunggang Basikal!

SSemasa saya sedang belajar menunggang basikal,saya malalui banyak cabaran.Saya asyik terjatuh.Tangan dan kaki saya penuh dengan calar.Setelah penat belajar menunggang basikal,saya bercadang untuk berhenti belajar menunggang basikal.Lagipun.saya hanya melukakan diri sendiri.Saya tidak tahu bagaimana hendak mengimbang diri saya sendiri apabila hendak menunggang basikal pun.Tetapi,Syafiqah tidak memberi saya putus asa.Dia menasihati saya supaya jangan putus asa dan terus mencuba.Dia juga berkata bahawa kita akan melalui cabaran jika kita hendak berjaya dalam sesuatu yang kita inginkan.Seperti kita hendak bermain dengan kucing.Saya pun teringat bagaimana saya dapat merapatkan diri saya dengan kucing saya yang lalu.Saya pun menukar fikiran bahawa saya tidak akan putus asa.

Tiada ulasan: